SUBdV Architecture+55 11 3062-3522
subdv@subdv.com

UMCP Women’s Association – Product Show Room

UMCP Women’s Association – Product Show Room

Another micro-agency project that negotiates between the public and private sectors is the Project for the Women’s Association of the Union of Inhabitants of Paraisópolis Favela (U.M.C.P.) and cleaning product private donor show-room.

This cleaning product company is a cult brand in Brazil, starting out as producers of brillo-pads, with the help of a highly comedic and prolific marketing strategy, they now sell a wide range of home cleaning products and women’s beauty products and even have a type of ‘cleaning academy’ where people learn how to clean different household rooms, using their products, of course.  In a centrally located intervention within the favela, the cleaning product company will both locate a showroom and sponsor a series of spaces for the U.M.C.P. Women’s Association, which include a professional kitchen, laundromat, café patio and auditorium, as well as administrative offices.  Based on the spiral stairs located on so many facades within the favela, and on the larger architectural typology of a circulatory façade system, a set of differently sized and angled spiral stairs define the front façade, one of which will actually serve as a physical connection between different levels of the building, while the rest of the field of differentiating spiral stair cases will serve as display cases at the ground floor for the cleaning product showroom, and above, as a solar-shading and vertical spiraling garden system. Produce from the façade can be used in the centre’s professional kitchen and sold in the patio café.

_

Outro projeto de micro-agência que negocia entre os setores público e privado é o Projeto para a Associação de Mulheres da União dos Moradores e do Comércio de Paraisópolis (U.M.C.P.) e showroom de produtos de limpeza de doadores privados. Esta empresa de produtos de limpeza é uma marca importante no Brasil, começando como produtora de esponjas de cozinha, com a ajuda de uma estratégia de marketing altamente comediante e prolífica, eles agora vendem uma ampla gama de produtos de limpeza para uso doméstico e produtos de beleza feminina, e até têm um tipo de “academia da limpeza”, onde as pessoas aprendem a limpar diferentes salas familiares, usando seus produtos. Em uma intervenção dentro do centro da favela, a empresa de produtos de limpeza localizará uma sala de exposição e patrocinará uma série de espaços para a Associação de Mulheres da U.M.C.P., que inclui uma cozinha profissional, lavanderia, pátio com café e auditório, bem como escritórios administrativos. Com base nas escadas em espiral localizadas em tantas fachadas dentro da favela e na tipologia arquitetônica maior de um sistema de fachada circulatória, um conjunto de escadas em espiral de ângulo diferente definem a fachada frontal, uma das quais servirá como conexão física entre diferentes níveis do edifício, enquanto o resto do campo de casos diferenciados de escada em espiral servirá como vitrines no piso térreo para a sala de exposições de produtos de limpeza e, acima, como sistema de pára-choques solar e espiralamento vertical. O produto da fachada pode ser usado na cozinha profissional do centro e vendido no café do pátio.

subdv@subdv.com
+55 11 3062-3522
Al. Tietê, 17
01417-020 São Paulo SP
Brasil